söndag 10 juli 2011

Hej!
Eftersom detta är mitt första inlägg i bloggen tänkte jag börja med att presentera mig. Jag heter Malin Svensson och har pluggat fem terminer på civilekonomprogrammet på Örebro universitet. Jag flyttade till Örebro från Vänersborg när jag började plugga och har trivts kalas bra men nu har det blivit dags för nästa steg. Om två dagar flyger jag till Melbourne för en termins utbytesstudier. Planen är att förbättra min engelska, träffa nya vänner från hela världen och testa att klara mig själv i ett annat land. I och med att det är utbytesstudier och jag använder den valbara terminen som finns i programmet kommer jag att kunna tillgodoräkna mig det jag läser där nere och inte behöva läsa något extra när jag kommer hem. Perfekt =)

Redan i våras när jag fick reda på att jag var uttagen till att åka kom nervositeten krypande. Sedan dess har jag valt kurser, köpt flygbiljett, fixat visa, försäkring och boende och en rad andra praktiska saker och nu med två dagar kvar hoppas jag på att det mesta inför själva resan är fixat. Utöver fixandet med själva resan är sista dagen på sommarjobbet avklarad, mina saker från kotten (studentlägenheten) nedpackade i bananlådor och står i säkert förvar hos mor och far, de flesta av kompisarna är omkramade och skypeadress har utbytts. Om man bortser från packningen som jag har skjutit på så länge som möjligt (Hur ska man lyckas packa för fem månader i väska som max får väga 23 kilo??) känner jag mig redo. Resfebern finns där men den är underkontroll.

Nästa gång vi hörs skriver jag från Australien. Hur coolt är inte det??
Ta hand om er!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar