torsdag 9 oktober 2014

Första dagarna på Uni-Graz...

Nu har de första "riktiga" dagarna på uni varit. Startade mina första kurser i måndags, EU-konkurrensrätt och Internationell&EU Mänskliga rättigheter. Igår hade jag också första lektionen i EU-rätt. Har gått riktigt bra, men som vanligt med starter så inser man att det inte kommer bli någon slapp termin! På´t med en gång bara, börjar redan nästa vecka med en muntlig presentation på 10 minuter i Konkurrensrätten,  jajjemän!!

Hur som helst känns det bra att ha kommit igång med det som jag till största delen kom hit för. Nog för att allt som händer runt omkring är halva delen, men vore det inte för skolan så skulle det ju bara vara en ren semestertripp ;)

Ni som hängt med ser redan nu att jag har gjort några ändringar i mina val av kurser. Japp. Man kan kort säga att det strulade till sig lite på olika vis med schema, språk och tillgänglighet. Så nu läser jag i stället fyra kurser som jag delvis redan läst lite om hemma i Sverige, men jag ser det här som bra fördjupningar inom områden som jag är intresserad av så det kommer bli kanon!

Idag är en ren pluggdag men paus för lite lunchdates och träning. Så mycket intressantare än så blir det inte idag. Kan bjuda på någon bild från fredagens Hockeymatch, Innsbruck v. Graz. Graz förlorade med 3-2 i förlängning (har ingen aning om om det är så man säger så, men så säger jag).

Ha en underbar torsdag!! 
//Jaqueline





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar