måndag 17 december 2012

Au revoir, mon cher Marseille!

Nu är slutet nära...
Väskorna är packade och lägenheten har aldrig förut varit så här ren.
Imorgon bitti är det dags att åka hem till Sverige igen och jag kan inte riktigt förstå det än. 
Dessa månader har gått så galet fort och det känns som om det var igår jag svettig, trött och vilsen tog mitt första steg på fransk mark.

Trots att det såklart ska bli skönt att komma hem och träffa alla vänner och familjen igen, känner jag att jag gärna hade stannat ett tag till. Min tid här i Marseille har varit bland den roligaste i mitt liv som jag kommer att minnas för alltid. Sedan i fredags då sista tentan skrevs har vi bara kunnat njuta till fullo av staden och denna helg har varit sååå rolig, vilket resulterat i att jag är helt död nu. Ikväll blir det sista restaurangbesöket och sista natten med gänget, vilket såklart känns väldigt vemodigt.
Jag behöver dock inte vara alltför nedstämd för jag vet redan nu att jag kommer återvända hit någon gång inom de närmsta två åren (jag har nämligen glömt bort att avsluta mitt franska bankkonto så jag måste åka tillbaka och avsluta det innan de två gratisåren gått ut......)

Nu ska jag ta en sista sväng till mitt super marché och köpa på mig några goda flaskor vin från Provence och någon flaska Pastis (Marseilles specialitet och motsvarighet till Ouzo). 
Sedan ska jag möta mina flickor på stan för lite sista minuten julklapps- och Savon de Marseilleshopping.

Tack för mig och tack för att ni så troget följt min resa här på bloggen!

Merci
Au revoir
Enchanté

/Lena Henningson

2 kommentarer:

  1. du kan ju inte avslöja juklappsinköpen sådär :P

    SvaraRadera
  2. Åh en tvål til ...

    SvaraRadera