fredag 14 november 2014

Kulturskillnader och omställning

Igår var jag ut till IKEA (ja ni läste rätt, även i Österrike besöker jag denna möbeljätte) för att strosa runt och få känna lite julatmosfär. Det är ganska intressant för när jag gick runt där och plockade på mig ljus att elda i mörkret så såg jag även ett bord där de dukat upp med glögg och pepparkakor till försäljning. 

Såklart gick jag dit och kikade på vad som fanns i utbudet. Lite av varje, mycket intressant. Och så hittade jag en Saffransglögg som jag blev lite sugen på att köpa hem till jul... 

Så är det ju det där med vikten på bagaget när jag ska flyga hem, så jag skickade iväg ett sms till min mamma för att se om hon visste om glöggen fanns att köpa hemma i stället så jag slapp släpa den. 


Japp, jag insåg efter att jag sänt frågan hur korkat det var....... Men så börjar jag ju inse att jag börjar vänja mig vid kulturskillnaderna när det inte längre är konstigt att se en 15% glögg säljas på IKEA.

Hoppas ni har en fin vecka där hemma!!

//Jaqueline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar