tisdag 19 november 2013

Final exams!

Den här veckan börjar alla slutprov, jag har mitt första på fredag i kursen "Social Problems in a Global Context". Totalt kommer jag ha fyra tentor under loppet av 3 veckor vilket känns ovant! Mitt sista prov har jag den 5:e december. Det känns konstigt att terminen börjar lida mot sitt slut, jag kommer sakna Singapore så otroligt mycket, börjar verkligen känna mig hemma här!

Sedan mitt senaste inlägg har min pojkvän och mina föräldrar varit på besök, vilket har varit jättekul! Vi åkte tillsammans till Malaysia och firade min födelsedag. Vi passade på att bo på ett lyxigt hotell eftersom det är så mycket billigare där än i Singapore. Jag visade dem även runt här i stan, Singapore består av många olika stadsdelar som ser väldigt olika ut, alltifrån China Town till Little India.

Nu ska jag sova så att jag är laddad för en heldag med plugg i morgon (jippie)!



Mamma, Pappa och jag 


 I Kuala Lumpur med ett av de två tornen "Petronas Twin Towers" i bakrunden


Jag och min pojkvän passade på att bo på hotellet "Marina Bay Sands", vilket betyder att man får tillgång till deras infinity pool, sjukt häftigt!


Underbar utsikt från poolen


Singapore Sling på Raffles Hotel, ett måste när man är på besök i Singapore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar